Virksomhed: Safe On Net A/S

Det danske reputation management bureau Safe On Net A/S blev lanceret 1. februar i år under marketingbureauet ATAK A/S, som med sine 17 år i branchen fører an inden for online reputation management i det danske marked.

Safe On Net A/S er en sikring mod dårlig omtale på nettet og den første af sin slags herhjemme som globalt. Med et abonnement hos Safe On Net A/S forebygger og sikrer virksomhederne sig mod dårlig omtale på nettet – en dårlig omtale som kan have fatale følger for en virksomhed. For i denne nye, gennemsigtige virkelighed kan ét fejltrin på få minutter gennemhulle et omdømme og kaste en virksomhed ud i en dyb krise. Det stiller krav til virksomhedernes kriseberedskab og behovet for en strategisk og systematisk indsats som Safe On Net A/S. Med et abonnement hos Safe On Net A/S forebygger virksomhederne sig mod dårlig omtale og hvis den dårlige omtale er sket, sørger Safe On Net A/S omgående for at komme den dårlige omtale på nettet til livs.

Safe On Net A/S kan modvirke til, at virksomheder havner i shitstorms i medierne

Der forekommer mange eksempler på, at større som mindre virksomheder har været ude i såkaldte ”shitstorms”, som virksomhederne ikke selv har været skyld i, men som har kostet dem rigtig, rigtig mange penge at rette op på. Mobilselskabet 3 Mobil er et af de mere aktuelle eksempler. Selskabet blev i begyndelsen af 2015 af medierne beskyldt for at bruge skattely i Luxemborg. Men historierne har vist sig ikke at holde stik og blandt andet DR har været ude at undskylde, at de har været med til at plante usande historier på nettet og i flere udsendelser. 3’s shitstorm har kostet selskabet rigtig mange penge i oprydningsarbejde, fordi deres ry og omdømme er blevet gevaldigt blakket på grund af disse historier. Mobilselskabet 3 er et godt eksempel på, hvordan 3 med en aftale hos Safe On Net A/S ville kunne have afværget den dårlige omtale inden den for alvor tog fart.

Danskerne undgår at handle hos virksomheder, der har dårlig omtale på nettet

Behovet for at alliere sig med Safe On Net A/S er til at tage og føle på. Det understøtter resultaterne af en nyere undersøgelse, som analyseinstituttet YouGov i samarbejde med Safe On Net A/S har foretaget omkring danskernes adfærd på nettet, når de handler. Undersøgelsen viser blandt andet, at godt 4 ud af 10 danskere altid eller ofte søger efter omtale af en virksomhed online, inden de handler eller indgår samarbejde med virksomheden. Derudover viser det sig, at intet mindre end 70 % af danskerne ville fravælge at handle hos eller indgå et samarbejde med en virksomhed, hvis de stødte på dårlig omtale om den på nettet. Det svarer til, at en virksomhed rent faktisk kan miste 27 % potentielle nye ordrer og aftaler, hvis virksomheden har dårlig omtale på nettet.

Med et abonnement hos Safe On Net A/S kan virksomheder tilkøbe forskellige abonnementsvarianter, der afhængig af pakkens indhold indbefatter håndtering, bearbejdning og/eller fjernelse af dårlig omtale af virksomheden eller særlige nøglepersoner i virksomheden på Google, Sociale medier og anmeldelsessider. Derudover tilbyder Safe On Net A/S også virksomheder online medierådgivning vedrørende håndtering af et godt omdømme online, juridisk bistand i tilfælde af injurierende omtale og mægling mellem virksomheden og den part, der står bag den dårlige omtale.

Safe On Net A/S udvider til Sverige

Safe On Net A/S har, som beskrevet, siden februar tilbudt virksomheder sikring af deres omdømme på nettet og det har vist sig at være et populært tilbud i Danmark. Af den årsag har Safe On Net A/S bredt sig til Norden, hvorfor Safe On Net A/S nu også tilbyder svenske virksomheder en sikring om et godt ry og omdømme på nettet. Safe On Net A/S har stor tiltro til, at en sikring mod dårlig omtale på nettet i Sverige vil blive en efterspurgt vare blandt andet, fordi det svenske marked er dobbelt så stort som det danske og grundet Sveriges kultur og lovgivning. Safe On Net A/S har indgået et samarbejde med Jacob Laurvigen, som er international iværksætter, og som vil fungere som den ansvarlige for Safe On Net A/S i Sverige.

Safe On Net A/S eller Online Reputation Management – Hvad er forskellen?

Nogle virksomheder kan måske spørge sig selv om følgende: Hvorfor Safe On Net A/S i stedet for et ordinært Online Reputation Management forløb? Den store forskel ligger i, at et Online Reputation Management forløb først sættes i kraft efter, at skaden er sket – det vil sige efter den dårlige omtale allerede er på nettet og ude i offentligheden. Og at få udbedret eksisterende dårlig omtale, der allerede ligger til offentligt skue, er tidskrævende og kan derfor koste virksomheder eller nøglepersoner mange penge – nogle gange op imod 100.000 kroner og derover. Med Safe On Net A/S er virksomheder derimod garanteret en billigere og mere omfattende sikring, der forebygger virksomheden mod dårlig omdømme, fordi der bliver tegnet et abonnement på minimum et år af gangen. Med Safe On Net A/S bliver der på den måde både investeret i forebyggelse af eventuel dårlig omtale og opstartet en systematisk og effektiv indsats, så snart skaden skulle ske. Med Safe On Net A/S tegner virksomheden eller den enkelte person dermed en forsikring, som blandt andet indebærer, at virksomhedens Google-resultater bliver overvåget aktivt og kontinuerligt hver måned. Derved tager din virksomhed med Safe On Net A/S et forebyggende skridt med et systematisk og strategisk tiltag til at komme en eventuel dårlig omtale og en eventuel krise i forkøbet – som kan spare virksomhederne mange penge.

Vil du vide mere om Safe On Net A/S kan du læse mere på bureauets sociale medier

Safe On Net A/S på Facebook:       www.facebook.com/safeonnet

Safe On Net A/S på Twitter:           www.twitter.com/safeonnetdk

Safe On Net A/S på Instagram:      www.instagram.com/safeonnet/

Safe On Net A/S på Google+:        www.plus.google.com/+SafeonnetDk-sikring-mod-daarlig-omtale-paa-nettet/posts