Omdømme og renommé er meget betydningsfuldt for, hvordan omverdenen ser på dig og din virksomhed. Et omdømme er nemlig tæt forbundet med, hvor værdifuld du opfattes af andre. Med god PR håndtering skabes der god omtale og dermed en højere værdi i dine og virksomhedens interne og eksterne relationer.
Hvor starter det gode omdømme?
For at opnå et godt omdømme er det først og fremmest vigtigt at skabe en god kommunikation hele vejen rundt i og omkring virksomheden. En god intern kommunikation danner grundlaget for din virksomheds omdømme. Der findes nemlig ikke bedre repræsentanter for virksomheden end dem, der rent faktisk arbejder der. De interne relationer er derfor lige så vigtige som de eksterne, når det gælder det gode omdømme. For hvorfor ikke kommunikere alt det gode internt i virksomheden til dens omverden?
Det gode omdømme i omverdenen
Når det gælder den eksterne kommunikation, handler det om hvordan virksomheden opfattes af omverdenen. Derfor er PR en utrolig vigtig del i virksomhedens kommunikationsstrategi til at opbygge og styrke et godt omdømme.